Lepak JinnyboyTV si ohsem di youtube.

Jika korang peminat 'humor' ataupun lawak. Tapi kali ni, lawak English dan Malaysia's English broken.  Korang patut tonton video lawak buatan oleh orang Cina Malaysia dari JinnyboyTV. Memang dikatakan lawak yang boleh membuatkan korang tak kering gusi dan otak korang.

Pada zaman Ali bersekolah lagi, apa yang Ali perhatikan ialah kebanyakkan orang Malaysia memang dari dulu lagi amalkan tradisi "Melayu lepak dengan Melayu, Cina lepak dengan Bangla Cina." -=__= Mungkin sebab Ali duduk di populasi cina yang sedikit.

Psssst: Ali baru saja bangunkan page like blog ini. Sila like kalau sudi. Klik sini slow-slow.

Bersama JinnyboyTV. Maaf gambar tak berapa jelas...

But, i want to say to you all are so lame. Cina ada keunikkan dia, Melayu pon ada keunikkan dia. Kita kenalah tahu luar dari otak pemikiran. Takkan nak lepak dengan kawan-kawan sekaum je ? Rugilah. Tak dapat info dari luar kotak. Korang paham tak ? kalau tak paham sila baca 90 kali. ^_^


JinnyboyTV terkenal di serata dunia. Dan Ali suka dia punya lawak, lawak serius. Bukan lawak bodoh yang dibuat-buat oleh youtubers lain. Ali dah pernah bersemuka dengan Jin (@JinnyBoy) dan Reuben (@reubenkang) semasa pelancaran digi wwwow awards 2012.

The best moment is I laugh a lot when a boy with a big bag. XD

Video baru dari JinnyboyTV. Mengisahkan memori budak-budak persekolah pada zaman 80-an yang tiada internet. Memang ada sedikit sebanyak yang Ali main waktu sekolah rendah macam lawan tindih pemadam, batu semban, diari buku kawan, 'ais krim soda' dan banyak lagi. Tapi, bila dah naik ke tingkatan 1, semua benda tu dah hilang entah kemana. Sekarang payah nak jumpa benda macam ni. Memori..

Maksud abuden ialah pertanyaan yang tak sepatutnya ditanya.

Akhir kata, kita kenalah lepak dengan kaum lain. Kalau dia racist, layanlah orang bukan racist lain. Tinggalkan je orang racist tu jauh-jauh. Ali baru tahu diorang ni masa di Pelancaran Digi WWWOW Awards. Ali memang tak layan English walaupun blog ataupun video. Tapi, boleh dikatakan Ali boleh skor dalam English exam. :3 (taippan muka poyo) 

The last word to say. Awesome videos ! i hope you guys upload more videos.

0 comments:

 
Design By AliBasyir