Qamar Hashim : 8 tahun sudah di gelar 'Pro Photographer termuda'

Apa yang disuruh ialah belajar dan belajar, lepas belajar cari kerja makan gaji. pastu bekerja dan bekerja. Apa yang nak ali cakap dalam bahasa orang muda ialah 'tak ada LIFE langsung', ini juga akan membuatkan korang berhutang banyak dan menimbun sebab bajet yang limited. Lama kelamaan korang akan stress macam nak terjun bagunan. 

Kepada makbapak sila cari keunikan anak anda sendiri ya. Pastu boleh buat bisness dengan minat anak-anak korang macam Harli Jordean si Raja Guli. Ok, Let start out topic now...

Qamar Hashim berumur 8 tahun dan normal macam kawan sebaya dia di sana. Tapi budak ni ada bakat yang cukup 'marvelous'. Dia juga diiktiraf 'Photographer termuda' di negara mereka. Dia mula minat photografi seusia 4 tahun.


Psssst: Di Malaysia, Budak darjah 6 pun dah ade yang dapat kamera DSLR dari ayah dorang. Dan diorang mengambil gambar bukan untuk seni foto. Tapi untuk stail dan bergaya saja. Memang nak kene pelempang gilir2 dorang ni, makbapak bagi tak membuahkan hasil yang cukup 'WOW' sekali.

Hang pandang apa tu Qamar ? awek hah ? -.-

Dia ada beberapa gambar yang cantik yang diambil oleh beliau. Jadi, sesiapa yang ada kamera hanya untuk stail korang sepatutnya malu dengan Qamar ni. Dan apa yang sedihnya dia hanya menggunakan camera Sony saja. Korang ? kamera 5d Mark iii berlensakan lensa putih 5KM yang boleh skodeng mak orang dari jauh.

Maafkan Ali, Ali tak dapat nak cari gambar-gambar dari budak tu. Tak banyak sebenarnya pon ada dalam internet. 


"Apabilasaya melihat sesuatu yang saya suka, saya melihat melalui kanta zum saya dan klik. Bagi ketinggian saya, saya tidak pendek, saya boleh mencapai. ".








sumber.

0 comments:

 
Design By AliBasyir