Entri-entri cara unik mereka membuat duit.

Perangsang untuk kita berjaya! Ali akan update entri berbau busuk inspirasi untuk korang. Ali nak korang buka minda tu luas-luas.

Alex Tracks

Siapa sangka jual gula-gula boeh dapat 150 dolar setiap hari ? Pernah tak terfikir nak jual gula-gula saja ? Alex 'Tracks' Mcfarland, berasal dari New York dan hanya berjalan-jalan di sekitar kereta api sambil menjual gula-gula dan memperoleh ratusan dolar sehari ! 


Baca kisah penuh...

Harli Jordean - Founder marbleking

Di lahirkan di London,UK. Dia menjual guli secara kecil-kecilan dengan menjual kepada kawan-kawan, sampaikan satu waktu, orang tua pun membeli guli dari dia. Disebabkan dia memang obses dengan guli. Terlampau mengumpul guli, dia diangkat sebangai Marble King of Britain...


Baca kisah penuh...

Qamar Hashim - Jurugambar termuda di dunia.

Qamar Hashim berumur 8 tahun dan normal macam kawan sebaya dia di sana. Tapi budak ni ada bakat yang cukup 'marvelous'. Dia juga diiktiraf 'Photographer termuda' di negara mereka. Dia mula minat photografi seusia 4 tahun.


Baca kisah penuh...

Hasif Hamsyari - Penulis berumur 16 tahun yang ohsem.

Dia seorang penulis buku yang berumur 16 tahun. Ali cadangkan korang patut malu sebab beliau sudah pandai mencari duit dan korang hanya goyang kaki dan ugut makbapak tentang duit. Shame of you.


Baca kisah penuh....

Steve Jobs - Pak Cik Yang Ohsem.

Beliau ialah pengasas produk Apple. Pada usia 56 tahun, beliau digelar sebagai bapa inovasi, khususnya dalam industri teknologi maklumat. Ohsem sungguh weii...

Beliau satu-satunya bekerja dengan t-shirt dan orang lain semua pakai tie dan kot. :)

0 comments:

 
Design By AliBasyir