Harli Jordean : Raja guli dan CEO termuda berjaya.

Umur berapa korang mahu jadi bisnes yang berjaya ? 20 tahun ? 30 tahun ? 60 tahun ? budak kecil ni berjaya pada 8 tahun. Terus terang dia berjaya. Ali pon cemburu tengok dia. kawan sebaya sedang asyik mengadap komputer, Harli sedang sibuk membeli saham dan pesanan dari pelanggannya.


Di lahirkan di London,UK. Dia menjual guli secara kecil-kecilan dengan menjual kepada kawan-kawan, sampaikan satu waktu, orang tua pun membeli guli dari dia. Disebabkan dia memang obses dengan guli. Terlampau mengumpul guli, dia diangkat sebangai Marble King of Britain Jadi mak dia pon buat satu website guli untuk dia bersama abang dia yang lebih tua. Jadi website dia http://marbleking.co.uk dan berjaya dalam 2 tahun ! Cemburu wei !!!
Dia mula nak membeli guli di internet. Tapi payah nak dapat di jualan online. Jadi dia pon memberi tahu kepada mak dia untuk menjual dan berjaya. Dia telah menjual diluar negara seperti Brazil, Mexico, Tawain, Poland, Greece, Itali, Perancis dan banyak tempat lagi !! Ramai juga orang suka main guli ni kan ?

"Saya suka ada syarikat sendiri dan jadi bos..." kata Harli.

sumber: http://harlijordean.com/http://marbleking.co.uk/



0 comments:

 
Design By AliBasyir