Cara Ali mempromosikan blog AliBasyir.

Hai ! Ali mahu kongsikan cerita pasal bagaimana Ali mempromosikan blog ini. Kalau korang nak tahu, ranking alexa untuk blog ini ialah dalam lingkungan 2,600 ! WWWOW !!!!

Sila happy, Ali nak kongsikan bagaimana Ali mempromosikan blog Ali ini. Satu soalan untuk korang ? apa itu Blog ? tanya diri, tanya otak. Bagi Ali, blog ini bagaikan rumah korang. Jadi kalau korang ada rumah yang paling besar dan bernilai tapi ramai orang tak tahu pasal rumah korang. Itu memang bermasalah dan tak boleh nak buat parti liar kat situ. -.-

Ayat 'Paling besar dan bernilai' ialah penulisan korang. Jadi, korang kenalah mempromosikan blog korang untuk semua orang supaya semua orang tahu yang korang ni ada rumah besar. ^_^ faham tak ni ?

Ali tanya ayah 'macam mana nak memproosikan blog'. Dengan selamba ayah menjawab pendek dan pandat. "Post entri jer." itu saja dia menjawab. YA, Ali buat dan buat. 1 hari 1 post akan dipublishkan untuk korang semua.
Tips beliau, kalau nak post entri korang mesti Ade :-


Isi kandung yang best
Di sekolah, Jika korang belajar BM, karangan mesti ade isi-isi penting. Tapi, kenapa korang menulis entri tak masukkan isi-isi penting ? Balik-balik cerita tentang makcik kantin korang je. T_T Kalaulah pembaca buat kali pertamanya dia datang ke blog korang. Agak dia nak baca ke ? Diharap entri untuk ada sifat 'hidup untuk memberi' macam Denaihati. :)

Cara bercerita yang pelik
Kenapa nak bercerita pelik? Korang pelik ke? tak, bercerita pelik ni untuk mencari ke lainan dari blogger-blogger yang lain. ^_^ kalaulah semua blogger cara dia bercerita sama je, tak ke muak korang nak bace? 

You do not nead a money to buy your shoes. Jus need a masakan makcik kantin. -.-

Tatahasa
Kalau korang nak follower ramai, baik korang tulis dalam bahasa English. korang nak? Fully English, Not SMS style writing. Kalau korang seorang yang pro dan bila pengang komputer memang ada 'Ong' macam Aiz batu campur yang legend tapi entah kemana dia sekarang. Beliau menggunakan stail penulisan SMS tapi memang Ali respek springlah dia !

Jalan cerita
Jalan cerita ni khas untuk korang bercerita contohnye nampak kingkong, artis dan sebagainye. Jalan cerita mestilah best. Jalan cerita yang terurus. takde tonggang terbalik memang takkan buatkan otak pembaca pon tonggang terbalik. Ayat senang paham macam inilah. A to Z bukannya T to X, undur balik A to S. -.-

psssst: Jadi, nilah yang Ali ikut. Betul ke? kalau salah komenlahnye.

3 comments:

ishiko said... [Reply]

yup.. post entri and post entri..
tapi jgn sampai semakkan wall org, keh3..

skrg dh mls sket, 1 entri utk 1 minggu.. :P

Anonymous said... [Reply]

ye..rajin2 post entry..walopon saye xbape rajin jugakkksss..hihi

ali said... [Reply]

@ishiko

nape menulis skali seminggu kak ??? 2 entri seminggu pun dah ok kak...

 
Design By AliBasyir