Makanan kegemaran wanita ini ialah sabun.

Adakah korang penah ketagih bende-bende yang pelik ? seperti makan buku atau buku lima ? pernah makan kasut ke ? tidak pernah ? tapi, Tempestt Henderson, 19 tahun, dia ini sudah ketagih makan sabun.

Tempestt Henderson nampak sahaja macam remaja normal. Tapi dia ni ade tabiat buruk yang
tak senonoh . Dia ini ketangih makan sabun yang kritikal. Mula-mula dia hanya makan sabun untuk hobi. -.-  Lepas tu menu dia berkembang dan bertambah dengan syampu dan kemudian sabun buku mandian.

"Saya ingat kali pertama saya makan sabun. Saya makan sabun mesin basuh dan rasanya manis serta masin. Ianya rasa yang sungguh sedap" kata beliau


Menurut doktor, dia mengalami PICA. Sesiapa yang mengidap PICA mempunyai obsesi untuk makan bende-bende yang tiada nutrisi. Contohnya : kaca, plastik, berus gigi, bateri, kapur dan arang. Penyakit ini juga ada bila orang mengandung juga tau. Sebab itulah bila wanita mengandung, dia akan mengindam macam-macam.

Dia akhirnya mendapat rawatan selepas 6 bulan. Memakan sabun boleh membahayakan kesihatan tubuh sebab sabun itu ade alkali. Kesimbangan darah didalam tubuh akan terganggu dan boleh membawa maut. Apa yang kita makan semuanya akan jadi darah daging kita. Cuba bayangkan darah bercampur sabun ? -.- ok, lepas ini boleh buat experiment di rumah.


Selepas buat rawatan, Oktober, dia dah tak makan sabun lagi dah. Tempest pun berkata:

"Ibu saya merasa lega saya hanya ketagihan sabun. Sekurang-kurangnya ianya lebih baik dari ketagihan dadah atau benda merbahaya yang lain!"

Ps: Ketagih dadah ialah salah. Ketagih sabun membawa penyakit. Apakata kita ketagih buku ? hehe. 

0 comments:

 
Design By AliBasyir