How To Survive In Tandas Sekolah ?

Mungkin dalam tradisi orang malaysia, tandas sekolah wajib dan perlu kotor. Jika korang nak tahu, Tandas sekolah lelaki memang macam logi kumbahan tahap 4. Mungkin kut, tidak tahulah kalau sekolah swasta. Sekolah orang kayo-kayo. Sekolah kaya ada juga ke yang kotor tahap 4?

Ok, lupakan pasal sekolah swasta. Selalunya, Tandas sekolah lelakilah yang paling kotor sekali daripada tandas perempuan. Memang semua sekolah macam itu. Jangan nak menipulah tandas sekolah korang paling terbersih dalam Malaysia ni. Tak mengalah ? Nah ambik 10 sen ni. =..=

Korang tahukan, Sekolah memang banyak terkumpulnya budak-budak yang tak makan saman ? Semua orang tahu kan ? Jadi macam mana nak survive untuk Buang hajat dalam tandas sekolah ??

TIPS 1 - Elak kena kacau.
Korang dah tentu kena kacau dengan budak-budak tak ada otak ni. Jadi, korang kenalah redho apa yang berlaku kat korang. Lainlah korang ni gengster kucing semua orang takut nak kacau korang dalam tandas. Jadi, korang kena jadi gengster dulu baru orang tak kacau.

Wa gengster ot. Lu skodeng wa berak buang hajat. Wa ngorat mak lu. -Kata beliau.

TIPS 2 - Ajaklah kawan gengster dating dalam tandas.
Kalau ade kawan yang gengster tu, ajak-ajaklah temankan korang ke tandas. Rasuah dia. Jangan masuk bilik tandas tu sama-sama sudahlah. Nanti jadi kes lain pulak. Hanya teman je. Nanti korang boleh teman satu sama lain.


TIPS 3 - Kalau tak ada kawan gengster, kawan kurang gengster pun OK. 
Kalau korang tak ada kawan gengster. Korang boleh aje suruh kawan yang kurang gengster temankan korang. Tak salah. Tips dari Ali, Suruh kawan korang temankan korang depan pintu dan kalau ada orang tanya siapa dalam tandas itu. Cakap saja abang gengster tengah berak buang hajat.

Jangan pandang rendah pada budak nerd. Dia mungkin skema tapi diorang ni pandai. :)

TIPS 4 - Elakkan masuk tandas yang ada orang merokok.
4. Ali nasihatkan kalau dekat tandas itu ada orang merokok. Jangan masuk tandas itu, kalau tidak baju korang akan melekat bau rokok dan dihina dituduh bukan-bukan. Serius, jangan...

TIPS 5 - Masuk tandas guru untuk yang expert.
Kalau korang mahukan cabaran, pergilah tandas guru. Dimana Ali selalu pergi dan tak pernah kantoi sampai sekarang. Tips dari Ali, korang kena kaji dulu masa dan sekolah korang. Kalau dekat sekolah Ali, Cikgu lelaki ada 6 orang dan cikgu perempuan ada 60 (kurang pasti)

Jadi, nisbah 6 cikgu lelaki dan dalam masa 7 jam adalah tak mungkin akan terjumpa. Serius...

TIPS 6 - Jika tandas tiada kunci.
Tidak ada kunci dalam tandas ? bawa bersama pensil kecil bersaiz jari kelingking dan masukkan ke dalam lubang hidung selak kunci itu. Kalau nak lagi hebat, bawa batu bata 1 biji. Memang takkan tersentak dengan budak gila tendang pintu.

Pernah tengok pensel ikea ? ok, jom pergi ke kedai Ikea dan ambil sebanyak mungkin pensil tu. Free kut !

TIPS 7 - Kalau pada haritu korang selalu ke tandas.
Kalau korang sudah putus asa disebabkan JPJ buat roadblock pada usus korang. Korang boleh aje pergi ke pejabat dan telifon makbapak suruh ambil korang balik rumah sebab cirit birit . Percayalah, sekolah tak begitu kejam untuk korang balik ke rumah korang.

TIPS 8 - Tahu jadual makcik cleaner cuci tandas.
Sebelum Ali pakar dalam level pergi tandas guru lelaki. Berani beb. Ali mesti tahu bila makcik kantin cleaner cuci tandas. Korang kena tahu jadual diorang. Kalau korang tahu, korang takkan menyesal dengan bau busuk dan hancingnya dalam tandas sebelum cuci.

Ini saja yang Ali dapat berikan tips. Ini mungkin tips bodoh tapi Ali akan listkan tips-tips semua bertemakan sekolah dan menulis entri semua tentang sekolah. Ali akan menulis tips pasal blog juga. Jangan risau. :)

Bagaimana tips korang ke tandas sekolah ? serius kut, tandas sekolahlah yang paling kotor. Mungkin korang boleh menambah lagi tips disini dengan komen di bawah. :)

0 comments:

 
Design By AliBasyir